Styrelsemöte 19.9.2017

Styrelsemöte, protokoll

Tid: tisdagen 19 september 2017, kl 17.30 – 19.30

Plats: Sandels-salen, Tölö Gymnasium, Sandelsgatan 3, 00260 Helsingfors

Närvarande: Harriet Katajisto (ordförande), Ronja Addams-Moring (sekreterare), Nicolina Zilliacus-Korsström, Maria Sundblom-Lindberg, Tiina Luukkonen, Laila Rebers-Holländer (lärarrepresentant), Aron Granholm (studentkårens representant)

1. Mötets öppnande

Ordförande öppnade mötet klockan 17.30.

2. Val av protokolljusterare

Detta tror Ronja att vi glömde att göra – hur löser vi problemet?

3. Godkännande av mötets agenda

Ordförandes förslag, som alla hade fått på förhand per e-post, godkändes.

4. Senaste mötets protokoll

Det konstaterades att alla hade fått konstituerande styrelsemötets protokoll på förhand per e-post, och ingen hade något att invända.

5. Listan med styrelsemedlemmarnas kontaktuppgifter

a.     Vi kompletterade sekreterarens, ordförandens samt kassörens personuppgifter med socialskyddssignum och officiell hemkommun för registreringen i föreningsregistret hos Patent- och registerstyrelsen (PRH). Harriet ansvarar härifrån framåt.

b.     Styrelsemedlemmarnas suppleanter

Det konstaterades att de finns tillräckligt många föräldrarepresentanter så suppleanter för dem behövs inte. Aron och Laila sköter om att det finns suppleanter för dem.

6.     Hälsningar från studentkåren

a.     Beslutsförslag för kortbetalningsapparat och -förbindelse, praktiska arrangemang vid anskaffning – diskuterades, men beslutsfattandet senarelades ty Aron måste fara hem p.g.a. huvudvärk.

b.     Tidtabeller och annat som behöver beaktas för höstterminens evenemang studentkåren tänkt ordna – Nicolina berättade om skolans traditioner: det kan bli en spelkväll på hösten, Vinterbalen i januari är en viktig tradition. Penningansökan för något program hade inte ännu kommit in.

7.     Lärarkårens hälsningar

Tisdagen 17.10 är en temadag om aktivt medborgarskap med specialprogram: gemensamt program på förmiddagen för alla, varefter ettorna har dagsverk på eftermiddagen och tvåorna och abina eget program.

8.     Ekonomi

Saldot på bankkontot är 5189,92 euro. Det har kommit in sammanlagt 900 euro i medlemsavgifter, så läget är rätt så bra. Nicolina skriver rapport till Stiftelsen Tre Smeder. Nätbankens koder ska ges till Harriet. Inga ansökningar hade ännu kommit in.

9.     Komplettering av möteskalendern och andra viktiga datum

Följande möten ska hållas: tisdagen 17.10, måndagen 13.11 och torsdagen 14.12.

10.     Saker att göra

PRH / föreningsregistret: Harriet ansvarar.
Aktia: Tiina skickar en skannad kopia till Harriet, som ansvarar därifrån framåt.

11.      Övriga ärenden

a.     Utdelning av hälsosamt mellanmål - status?

Saken har diskuterats med studentkåren men det praktiska läget är oklart.

12. Mötets avslutande

Ordförande avslutade mötet klockan 19.30.

Harriet Katajisto