Konstituerande styrelsemöte 22.8.2017

22.10.2018 kl. 12:19

Hem och skola i Tölö rf

Protokoll från konstituerande styrelsemöte 22.8.2017 kl. 17.30 i skolans matsal.

Närvarande: Nicolina Zilliacus-Korsström, Harriet Katajisto, Ronja Addams-Moring, Maria Sundblom-Lindberg, Tiina Luukkonen, Laila Rebers-Holländer, Aron Granholm samt f.d. styrelsemedlemmarna Eva Nyreen och Bettina Forsskåhl-Holmberg.

1. Mötet öppnas

2. Agendan godkänns

Beslöts att Nicolina ännu leder ordet under detta möte.

3. Styrelseposter för perioden 2017-2018

Invalda föräldrarepresentanter är: Harriet Katajisto, Ronja Addams-Moring, Maria Sundblom-Lindberg, Pauliina Turakka Purhonen, Tiina Luukkonen och Nicolina Zilliacus-Korsström.

Till styreslens ordförande utsågs Harriet Katajisto och till sekreterare och info/webansvarig Ronja Addams-Moring med Maria Sundblom-Lindberg som arbetspar. Som kassör fortsätter Tiina Luukkonen.

Konstaterades att Laila Rebers-Holländer fortsätter som lärarrepresentant och ny representant för studerandena är SKS sekreterare Aron Granholm. Suppleanter för dessa meddelas senare.

4. Kontaktuppgifter

Alla styrelsemedlemmar uppmanades skicka sina kontaktuppgifter till Ronja per email.

5. Vår ekonomi

Tiina meddelade att på föreningens konto finns nu 4119,72e.

Konstaterades att infobrev med inbetalningskort bör skickas till alla ettornas föräldrar via Wilma och med e-post. Nicolina lovade förbereda utskicket.

6. Kort från studerandekåren

Aron tog upp frågan om kortläsare (som behandlats på HoS styrelsemöte 30.5.2017) och uppmanades att till nästa möte inkomma med konkret beslutsförslag gällande kortläsaren.

7. Kort från lärarkollegiet

- I.st.f. dagsverke ordnas i år den 17.10.2017 Aktivt medborgarskapsdag.

- Höstlov 19-23.10.2017

- Lördagen 28.10.2017 är skoldag - Bokmässa

8. Möteskalender

Beslöts att styrelsemöten hålls ca en gång i månaden.

9. Saker att göra

Konstaterades att styrelsen bör ombesörja:

- Anmäla den nya styrelsen till Patent och registerstyrelsen

- Uppdatera kontaktuppgifter i banken (Aktia)

- Lägga ut föreningens stadgar på hemsidan.

- Utbyta dokumentation  och kolla mappar etc. Laila lovade kolla om det finns HoS mappar i skolan.

10. Övriga ärenden

Facebook diskuterades kort. Konstaterades att HoS inte för närvarande är på fb utan vid behov använder skolans fb.

Övriga ärenden fanns inte.

11. Nästa styrelsemöten

Tisdag 19.9.2017 kl. 17.30 i skolans (Sandels) matsal.

Tisdag 17.10.2017 kl. 17.30, platsen öppen.