Infobrev 2 2014-15

24.10.2014 kl. 16:25

Hälsningar från Hem och skola i Tölö!

Hem och skola i Tölö rf har kommit i gång med hösten. MEN vi har ganska lite pengar! Vi har sökt om bidrag från Tre smederstiftelsen, men de kommer först i februari, och vi vet ju inte hur mycket vi får. Så för att vi ska kunna stöda elevernas vinterbaler, gymnasiets temadag om hälsa, olika teaterbesök och andra kulturevenemang behöver vi få in fler medlemsavgifter, det har varit lite trögt hittills.

Därför hoppas vi att ALLA föräldrar kommer i håg att betala medlemsavgiften på 30 euro per år, så fort som möjligt!

FI51 4055 5050 0033 54 är kontonumret, ange gärna efternamn och skola i meddelandefältet!

Skolornas vinterbaler planeras av elevkårerna i högstadiet och gymnasiet. De ordnas kring jul. 12.11 håller gymnasiet sin tema dag kring hälsa och välmående, som också stöds av Hem och skola.

Inför vårterminen börjar vi planera nästa säsong av Studia generalia-föreläsningar för högstadiet. Hem och skola har redan under två tidigare vårterminer ordnat sådana för eleverna och personalen i högstadiet. Idén har varit att olika vuxna har kommit och berättat om sitt arbete under en morgonlektion, ca en gång i månaden. Det här har varit givande och uppskattat. Inför vårterminen hoppas vi att föräldrar som själva vill berätta om sitt yrke, eller någon gren i sin forskning, eller något annat intressant, tar kontakt med Hem och skola! Man kan också komma med förslag till andra föreläsare.

Vi kommer under läsåret också att kontakta Hem och skola i Norsen, för att också på den här axeln kunna förbereda skolsammanslagningen nästa år.

På vår hemsida kan du följa med vår verksamhet http://tolo.hemochskola.fi/start/, du får också gärna ta kontakt om du har idéer eller synpunkter på verksamheten.

God fortsättning på hösten!

Hälsar

Hem och skola i Tölö