Infobrev 1

16.10.2015 kl. 16:45

infobrev 1 2015-16

Hej!

Vid det nya Tölö gymnasium finns också en Hem och Skola förening som nu har inlett sitt verksamhetsår.

Föreningens traditionella syfte är att fungerar som en länk mellan skolan och hemmen och erbjuda ett kontaktforum för föräldrarna.  I praktiken är vår största uppgift att som ekonomisk bidragsgivare möjliggöra olika projekt och evenemang inom ramen för skolarbetet. Både lärarna och elevkåren kan ansöka om bidrag. I främsta hand kommer kulturella evenemang, sådana som främjar sammanhållningen och aktiviteter som gynnar möjligast många studerande.

Därtill delar vi med skolan ett socialt ansvar för aktiviteter som riktar sig utåt i samhället. Inom ramen för det har den nya styrelsen valt att fokusera på den aktuella flyktingfrågan och sammansatt en flyktingsamarbetsgrupp bestående av föräldrar, lärare och studerande.

Sedan början av september fungerar också en stickcirkel som träffas  varje tisdag 19-21 på Sandels för att sticka sockor (eller göra något annat användbart) åt asylsökande.

Vi hoppas förstås att alla vill bidra till att möjliggöra verksamheten genom att betala medlemsavgiften  på 30 euro / familj, FI 51 4055 5050 0033 54.  De pengar som föreningen ansöker om av olika stiftelser och fonder betalas in först under våren vilket betyder att kassan gärna får drygas ut med medlemsavgifter så fort som möjligt.

Gå gärna in på föreningens hemsida tolo.hemochskola.fi där du hittar vår verksamhetsplan och aktuella ärenden.

Vill du veta mera eller har du ärenden som du vill att styrelsen skall ta upp kontakta ordföranden Nicolina Zilliacus-Korsström nicolina.zilliacus-korsstrom@yle.fi